Destinasi wisata kerajinan di Kota Malang..lek kadit itreng, kalem ae sam, ono terjemahane

Destinasi wisata kerajinan di Kota Malang
Masbro sekalian, postingan kali ini jangan dibuat susah ya, karena sengaja saia buat dalam format bahasa Jawa Malangan, yang emang rada kasar, campuran dann…ada khas walikan. Apaan tuh? Yup, ungkapan kata-kata yang dibalik, alias ditulis dari belakang, yang jadi ciri khas Malangan. Misal, Malang jadi Ngalam dan sebagainya.
Stay tune yak…
walikan
Wisata nang Ngalam, biasane uwong mikir-e mesti kota Utab, dudu kota Ngalam. Maklum ae, lha ancene nggen hiburan karo dulinan sing akeh ancen ndek Utab. Nah, saiki ayas katene sethithik mbagi info nggen wisata kerajinan ndek wilayah kota Ngalam.
Mulai teko lor dhisik yo, sing cedhek. Lek sampeyan uklam teko lor, mari ngliwati gapuro ublem Ngalam Kota, ono sentra industri kerajinan rotan Arjosari, kecamatan Blimbing. Nah, posisine ndek sebelah kanan embong/kulon embong. Ndek kene, akeh bekakas mebel, aksesori, sembarang kalir sing bahan-e teko rotan. Ono mejo-kursi, ayunan, keranjang bayek sampek wadah hantaran gawe wong sing kate irab (lirik mbahwir πŸ˜† )

Kerajinan-Rotan-Kota-Malang
Terus lurus, ublem kota. Ono maneh sentra industri mebel, lha sing iki khusus kayu, koyok bupet, mejo-kursi, lemari. Nggen-e ndek sakdowo-ne embong Piranha, Tunjungsekar kecamatan Lowokwaru. Podo, posisine yo tengen embong, sak uwis-e fly-over Arjosari. Dadi, lek sam utowo mbak ate mrene, kudu golek puter balik.

mebel piranha
Terus opo gak iki? πŸ˜†
Lanjut, ono maneh sentra kerajinan sing rame pol wong ukut. Kerajinan keramik. Lokasi-ne daerah Dinoyo, kecamatan Lowokwaru. Sing diproduksi karo didol mulai guci, sing guede..sedeng uwong ublem, sampek gantungan kunci kucing keramik. Sing akeh di-ukut uwong sih suvenir mantenan cilik-cilik, nek ukut iso sampek ewonan biji. Nggen usaha karo dodolan iki roto-roto ublem ndek jero gang, dadi kadit usah sungkan takokn-takon, bludhusan ndek gang-gang kene yo sam…Nek sampeyan dolin daerah kene, ojo kaget, akeh kodew sing sinam lho…mbuh kera kono opo kera kos πŸ˜‰

keramik dinoyo
Nek sampeyan terus ngulon, engko nemu sentra industri kompor lengo gas. Daerah-e jenenge Merjosari, kecamatan Lowokwaru. Asal-e mbiyen, iku home industri. Suwe-suwe, tambah gede, soale ebes-memes-dulur ndek sekitar kono melok nggawe usaha odop. Sayang, gara-gara lengo gas larang, saiki kari thithik sing sik nutukno usaha iki…halak ambek kompor gas jare…sakno yo??

kompor minyak
Trus, balik arah ngetan yo..industri gerabah. Nek lokasi-ne, sakdowone jalan Panjaitan, kecamatan Klojen. Kari milih, showroom sing pinggir embong opo sing ublem gang. Sing akeh gerabah model guci, pot kembang sampek kendil gawe masak oges.

gerabah betek
Bablas, liwat tengah kota, arah ngetan.Ngko, ketemu sentra industri tempe. Sembarang kalir oleh-oleh, berbahan tempe karo konco-koncone, ono ndek kene. Alamat-e embong Sanan, kecamatan Blimbing. Gak mek olahan tempe thok sing di-lod ndek kene, kripik buah-sayur,roti, pokok-e sembarang kalir oleh-oleh ngalam ono kabeh ndek daerah kene…sak-kuate sampeyan lek mborong wis…

sanan

keripik tempe
Saiki terakhir. Sentra usaha saniter. Lek lokasi-ne, ndek daerah Candi-Karang Besuki, kecamatan Sukun. Lha iki, nek kate ukut bak mandi, taman air mancur, pot kembang sampek wastafel karo konco-koncone, ndek kene sampeyan kari milih, model-ukuran. Malahan, kijing gawe makam yo ready stock, hehehehe…pokok-e montor-e sampeyan kuat, angkut ae…
Sing laris iku taman air mancur, kadang 1 set karo hiasan patung-aksesori, tapi kadit kolem bakul-e :mrgreen:

saniter
Wis, sakmene dhisik artikel khusus Ngalam yo sam, tak golek bahan disik. Suwe-suwe ayas yo kesel lek nulis Jowo+walikan tibake :mrgreen:
Nek bingung, ndek ngisor iki terjemahan-e versi Bahasa Indonesia :mrgreen:

Wisata di Malang, orang biasa berpikir mesti kota Batu, bukan kota Malang-nya. Maklum saja, memang tempat wisata dan wahana permainan paling bajyak terdapat di kota Batu. Nah, sekarang, saia akan sedikit membagi informasi tempat wisata kerajinan di sekitar wilayah kota Malang.
Mulai dari sisi utara dulu ya, yang terdekat. Kalo masbro jalan dari arah utara, setelah melewati gapura perbatasan masuk kota Malang, ada sentra industri kerajinan rotan Arjosari, kecamatan Blimbing. Posisinya, sebelah kanan jalan/barat jalan. Disini, banyak peralatan mebel, aksesori dan sejenisnya yang berbahan rotan. Ada meja-kursi, ayunan, keranjang bayi sampai wadah hantaran untuk orang yang mau menikah πŸ˜†
Terus lurus ke arah masuk kota. Ada lagi sentra industri mebel, yang ini khusus berbahan kayu, seperti bufet, meja-kursi, lemari. Tempatnya di sepanjang jalan Piranha, Tunjungsekar kecamatan Lowokwaru. Sama, posisinya juga sebelah kanan jalan, setelah fly-over Arjosari. Jadi kalo masbro-sis mau kesini, harus cari putar balik/u-turn untuk balik arah ke utara.
Lanjut tidak nih? πŸ˜‰
Ada lag sentra kerajinan yang rame banget peminat dan pembeli. Kerajinan keramik. Lokasinya daerah Dinoyo, kecamatan Lowokwaru. Yang diproduksi dan dijual mulai guci besar, yang sekiranya cukup diisi manusia sampai gantungan kunci bentuk kucing keramik. Yang banyak diborong pembeli biasanya suvenir pengantin berbentuk keramik kecil-kecil, sekali beli bisa ribuan biji. Rata-rata, tempat usaha dan showroom keramik ini masuk di gang-gang, jadi masbro gak usah sungkan tanya ke warga sekitar alias blusukan di gang-gang sekitar situ…santai. Kalo masbro lagi muter-muter daerah sini, jangan kaget, banyak cewek manis/cantik lho…kadang warga lokal ataupun mahasiswi yang kos di sekitar situ. Maklum, dekat kampus.. πŸ˜‰
Kalo masbro terus ke arah barat, nanti ketemu lagi dengan sentra yang rada sepi sekarang, yaitu industri kompor minyak. Berlokasi di daerah Merjosari, kecamatan Lowokwaru. Dulu, cikal bakal usaha kompor minyak ini cuma industri kecil, skala rumah tangga. Ternyat berkembang pesat, soalnya orang-tua, saudar, tetangga sekitar juga ikut mendirikan usaha sejenis. Sayang, gara-gara minyak tanah mahal, sekarang tinggal sedikit usaha kompor yang masih bertahan. Kalah bersaing dengan kompor gas elpiji, sayang yak?
Lanjut, balik arah ke timur ya, arah kota. Ada industri gerabah. kalau lokasinya, sepanjang jalan Panjaitan kecamatan Klojen. Tinggal pilih, showroom di pinggir jalan atau yang masuk gang. Kebanyakan gerabah model guci, pot bunga sampai kendil/periuk untuk menanak nasi.
Terus, melewati tengah kota, ke arah timur lagi. Nnati, bakalan ketemu sentra industri tempe. Ini khasnya kota Malang. Segala macam oleh-oleh berbahan dasar tempe dan sebangsanya, ada disini. Alamatnya di jalan Sanan, kecamatan Blimbing. Tidak hanya olahan tempe saja yang dijual disini, keripik buah, keripik sayur, roti, pokoknya segala macam oleh-oleh khas Malang ada semua di daerah sini..sekuatnya sampeyan mborong aja πŸ˜†
Sekarang, terakhir. Sentra usaha saniter. Kalu lokasinya, di daerah Candi-Karangbesuki, kecamatan Sukun. Ini dia, kalau masbro lagi nyari bathup, bak mandi, taman air mancur, pot bunga sampai wastafel dan sejenisnya, disini Anda tinggal pilih model gimana dan ukurannya. Malahan, hiasan makam juga ready stock lho, hehehe..asal kendaraan sampeyan kuat ngangkutnya..
Produk yang paling laris, adalah taman air mancur, seringkali 1 set beserta hiasan patung-aksesori, tapi penjualnya tidak ikut dijual.
Semoga informasi ini berguna buat yang mau wisata kerajinan di kota Malang…

Advertisements

11 comments on “Destinasi wisata kerajinan di Kota Malang..lek kadit itreng, kalem ae sam, ono terjemahane

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s